Trochu smutné připomenutí 81. výročí

symbolicky věncem z roku 2010...

Ale přece jenom!

 

 

 

 

 

Masarykův okruh (ležící, spící a) jubilující, aneb „od věže k věži, kdo nohy má, běží…“!

 

V roce 2010 jsme si připomenuli tři významná motoristická výročí vztahující se ke „starému“ Masarykovu okruhu v Brně. První automobilový závod se zde jel v neděli 28. září 1930 a jeho vítězem se stal von Morgen na Bugatti.  Jezdilo se tehdy na okruhu Bosonohy – Nový Lískovec – Pisárky – Kohoutovice – Žebětín – Ostrovačice – a nejlepší borci dosahovali průměrné rychlosti přes 100 km/hod.  První motocyklový závod se jel již na zkrácené trati a v opačném směru. Poprvé se v Bosonohách startovalo 10. září 1950, takže k 80. výročí prvního startu automobilů připadlo na rok 2010 ještě 60. výročí premiéry motocyklů. A do třetice ještě výročí Elišky Junkové, která jela při zahájení závodu v roce 1930 na své bugatce čestné kolo. Tato legendární závodnice se narodila v listopadu 1900 a její 110. výročí jsme oslavili společně s ní přímo u startu „starého“ Masarykova okruhu.

V neděli 26. září od 15 hodin uspořádala agentura SPORTMEDIA u startovní věže na Jihlavské 44 s dalšími pořadateli a pod záštitou náměstka primátora Brna MUDr. Daniela Rychnovského vzpomínkové odpoledne MASARYKŮV OKRUH 2010. V jeho úvodu přivezla v osmdesát let starém autě (vyrobeném v brněnské Zbrojovce) zmíněná „Eliška Junková“ „prezidenta Masaryka“, který svým jménem okruh zaštítil a který motoristický happening zahájil. Na programu byly dále ukázky motocyklových dovedností malých i starších, legenda Frankie Mrázek se po mnoha a mnoha letech představila opět přímo na startu (tentokrát na svém Triumphu 750 z roku 1971) a nechyběli ani hasiči. Malí i velcí se mohli podívat do staré startovní věže a zasoutěžit si pod heslem „od věže k věži, kdo nohy má, běží, kdo kola má, jede – každý to svede!“ Zprvu sice pršelo jako před šedesáti lety při prvním startu motorek, kdy v dešti vyhrál Antonín Vitvar na Bortinu, ale pak se počasí umoudřilo. Rádi jsme připomenuli zašlou slávu „starého“ Masarykova okruhu a ukázali zástupcům města, kraje i veřejnosti, jak teď naše „rodinné stříbro“ vypadá. Třeba se z tohoto místa stane časem motoristické muzeum. I proto naše benefice s volným vstupem pro všechny!